La nostra societat cada cop s’ha tornat més complexa i diversa, la gestió de la diversitat es cada cop més un factor de gran importància en l’atenció a les persones i la gestió dels interessos comuns que porta a terme l’administració públiques.
Per altra banda, aquesta heterogeneïtat i diversitat d’interessos, dificulta la cohesió social i es generen espais de vulnerabilitat social.
Paral·lelament al canvi social, es produeix un canvi en relació a les relacions entre l’administració i l’administrat, es passa d’un model receptiu a un model proactiu, en el qual es demanda la participació dels ciutadans i el compromís envers la societat a la qual pertanyen.
Es així doncs, que s’estimula a la societat civil per tal que aquest adquireixi una implicació en la gestió del interessos de comunitat, aquesta implicació pot donar-se per pròpia iniciativa dels grups comunitaris o be ser estimulada , i dinamitzada des de l’administració publica, parlant-ne alguns autors llavors de la participació institucionalitzada.
Ja a la Constitució Espanyola de 1978, es reconeix el dret dels ciutadans a participar en els assumptes públics, facilitant llur incorporació ne igualtat de condicions per la seva participació.
A nivell local, tant la Llei de Bases estatal del 1985 com la de Règim Local de Catalunya, es troben en linia amb l’anterior, facilitant espais de participació ciutadana a través de la creació d’òrgans sectorials i/o territorials per la gestió dels assumptes municipals.
És des d’aquest model que es produeix un canvi important en Serveis Socials arrel de la Llei de 12/2007 de Serveis Socials de Catalunya, on el tema de la participació ciutadana és objecte de declaració i de regulació per part de la norma fonamental en Serveis Socials, a través títol quart , articles 46 al 58, de l’esmenada Llei.
Cal considerar però que es tracta d’una nova visió de l’administració, entesa com a relacional , i actuant sota els seus principis, i que a la pràctica implica que la participació de la ciutadania s’ha de portar a terme en tot el procés de la vida dels Serveis Socials, no nomes en l’etapa de planificació, com era majoritàriament habitual, sinó a la planificació , seguiment i avaluació.
Aquesta participació té la finalitat d’integrar la deliberació en els processos de presa de decisions per adequar el sistema de serveis socials a les necessitats de les persones i la seva diversitat, essent els objectius d'aquesta participació la implicació de tota la societat en els assumptes socials, la prevenció de la fragmentació social, la innovació en la prestació dels serveis i el reforçament de les xarxes socials de suport.
La llei de serveis socials estableix com a òrgan superior de participació en matèria de serveis socials el Consell General de Serveis Socials, que té els seus antecedents en la Llei 26/1985, de 27 de desembre, de serveis socials de Catalunya. L'actual llei incorpora uns canals de participació més amplis que l'anterior, substituint els existents consells sectorials per comissions sectorials i ampliant els òrgans del Consell General amb una comissió funcional de seguiment del desenvolupament de la gestió i la programació dels serveis socials. Crea, també, els consells territorials, els consells municipals i els consells supramunicipals de serveis socials com a canals de participació cívica en el sistema de serveis socials, la constitució dels quals encomana als ens locals perquè els estableixin en base a uns mateixos criteris. Finalment estableix la participació també en l'àmbit dels centres de serveis socials.
EL Decret 202/2009 de 22 de desembre d’organització i de coordinació del Sistema Català de Serveis Socials, desenvolupa a nivell reglamentari els òrgans de participació ciutadana i associativa i els de coordinació previstos respectivament a la Llei, indicant quins son els òrgans de participació : Consell General de Centres(de competència autonòmica), Consells territorials, Consells de participació de centres i Consells local municipals o supramunicipals de Serveis Socials, entre d’altres.
Consell Local de Serveis Socials
Els consells territorials, municipals i supramunicipals de l'Administració Local es regeixen per la Llei de serveis socials, per les disposicions de la respectiva administració local que determinin la seva constitució, composició i règim de funcionament, per l'ordenament local en allò que resulti d'aplicació i en el Decret 202/2009 d’organització i coordinació del Sistema català de Serveis Socials, trobant-se adscrits a l’administració local.
Al capítol tercer del decret 202/2009 regula els Consells Locals de Serveis Socials Municipals. En concret a l’art 24 indica que tot municipi prestador de Serveis Socials ha de crear el seu Consell Local de Serveis Socials.
Els consells municipals de serveis socials són òrgans col·legiats de participació comunitària per a l'assessorament, consulta, proposta i participació en matèria de serveis socials en els municipis. Les seves funcions seran determinades per la normativa corresponent del municipi. En el cas que el municipi no disposi de cap regulació , seran com a mínim les següents:
a) Deliberar sobre l'orientació general dels serveis socials al territori de referència.
b) Fer propostes i suggeriments als consells territorials, als consells supramunicipals i/o al Consell General de Serveis Socials.
c) Fomentar la coordinació de la programació i les intervencions de les administracions, les entitats privades i la iniciativa social en el territori, d'acord amb els criteris del Pla estratègic, la Cartera de serveis socials i el pla local en matèria de serveis
d) d) Emetre un informe anual i fer-ne difusió per mitjans telemàtics i altres que es considerin adients.
e) Aprovar el reglament de funcionament intern del Consell municipal.
f) Altres que l'administració a la qual estiguin adscrits els pugui encomanar.
Segons indica el Decret, la determinació de la composició i el règim de funcionament dels consells municipals i, si escau, dels de districte o dels d'entitat municipal descentralitzada, és competència de cada municipi. En tot cas, hi ha d'haver representants dels ens locals, de les persones usuàries, de les entitats representatives dels interessos ciutadans, empresarials, sindicals i professionals, de les dones i de les entitats d'iniciativa social, del territori.
Els consells municipals de serveis socials han de comunicar a la Secretaria del Consell General de Serveis Socials la creació, modificació o supressió dels òrgans de participació, a efectes del corresponent registre de consells de participació local, donat que forma part de les seves competències, el control i registre dels mateixos.
Online Casino Site: A Scam Or Harmless Bet?
ResponderEliminarThe casino site offers you a wide range of casino worrione games 카지노사이트 including roulette, blackjack, 인카지노 keno, baccarat, craps, and the popular Blackjack.